Eman izena startupen euskal sarean

Bai, baino… nola?

Gehiago irakurri

MENUA

25/03/24

noticia

Branka, tripulaziorik gabe eta urruneko kontrolarekin funtzionatzen duten itsasontziak fabrikatzen dituen Orioko ingeniaritza

Branka Orioko enpresa bat da eta industriarako pieza arinen ingeniaritzan eta fabrikazioan (konpositeen bidez) espezializatuta dago. Halaber, zortzi urte soilik izan arren, teknologia propioa duten eguzki-panelen negozioan eta urruneko barkuen negozioan ere sartu da. SPRI Taldearen adimen artifizialeko programaren laguntza jaso du enpresak egitasmo honetarako. AAn oinarritutako EAEko enpresen proiektuei laguntzea da programaren helburua. SPRI Taldeak haien proiektuak ezagutzera emateko aukera ematen die euskal enpresei, “Zutaz mintzo gara” egitasmoaren bidez.

Enpresa 2015ean sortu zuen Jon Lasa itsas-ingeniariak. Enpresaren sortzailea izateaz gain CEOa ere bada. “Itsas-sektoreko beste enpresa batean nengoen, baina beste jakin-min batzuk nituen. Eusko Jaurlaritzak finantzatutako konpositeen (fibrarekin eta erretxinarekin osatutako materiala) programa batean egoteko aukera izan nuen eta hainbat industriatan aplikatzeko merkatu-aukera ikusi nuen, erabiltzen ez ziren material eta teknikekin”.

Beste bi kiderekin batera, Lasak Branka jarri zuen martxan, eta, hasiera batean, industriarako hainbat soluzioren diseinuan eta fabrikazioan jarduten zuen. “Ikusgarritasuna izaten hasi ginen eta, guk bilatu gabe, hainbat enpresa gurekin harremanetan jartzen hasi ziren. Eta orain gauden merkatuetan kokatzen hasi ginen. Harreman ona izan dugu zentro teknologikoekin, esaterako, Tecnaliarekin. Haientzako lanak egiteko, zein enpresen proiektuak egiteko ateak zabaldu dizkigu”.

Enpresak hiru negozio-ildo ditu. Lehenengoa da manufakturarentzat, itsasoko sektorearentzat, mugikortasunarentzat eta robotikarentzat arindu beharreko piezen ingeniaritza egitea eta fabrikatzea. “Ingeniaritzako osagarri ugari dituzten produktuak dira, neurrira eginikoak eta material horiekin soilik lor daitekeen soluzio zehatz bat dute”. Normalean, arinak izan behar dira, eta integratzeko edo funtzionatzeko konplexutasun maila jakin bat izaten dute.

Bigarren ildoa da Tecnaliarekin batera garatutako teknologia. Konpositearekin egindako zelula fotovolatikoak kapsulatzen ditu. “Horrekin beste bi enpresa sortu ditugu, beste bi bazkiderekin”. “Teknologia propioa duten eguzki-panelak dira; finak, arinak eta integratuak. Teknologia horri esker lor dezakegu hori”. Negozioaren hirugarren adarra itsasoko robotikaren soluzioak diseinatzea, eraikitzea eta martxan jartzea da: tripulaziorik gabe eta urruneko kontrolarekin funtzionatzen duten itsasontziak.

Ingeniaritzan eta fabrikazioan egiten duten lanari esker, aukera ematen die soluzio konkreturik izan gabe garatzeko, “prototipoetan eta serie laburretan oinarrituta”. “Hobi batzuetan badaude lehiakideak, baina halako konpetentzia integralik ez dugu gertu. Txikiak direnez nahiko arintasun lortzen dugu. Hala, itsasontzi autonomoetan, beste enpresa handi batzuekin lehiatu gaitezke”.

Fakturazioa hiru milioi eurora iritsi zen iaz, baina ekitaldi honetan lau milioira iristea espero dute. Egun 10 langile dituzte plantillan, baina “hazkunde-aurreikuspenak” dituzte. Aurten, esportazioak egingo dituzten lehen urtea izango da: “oso esanguratsua izango da negozioarentzat”.

I+G

I+G oso intentsiboa da Brankarentzat eta fakturazioaren % 15 gainditzen du.  “I+G egiten dugu materialetan, prozesuetan eta sistemetan. Zentro teknologikoen epe luzeko estrategia berberak ditugu eta bi aldeentzat sinbiosi onuragarri bat dago”.

SPRI Taldearen Adimen Artifizial Aplikatuaren dirulaguntza-programak hainbat komunikazio mota txertatu ditu itsasoko sektorean eta komunikazio-sare propioa eta segurua izatea lortu du.  “Itsasontzia itsasoratzen denean eta sare tradizionalen estaldura galtzen denean, komunikatzeko sistema automatiko eta propioa izan behar duzu.  Hala, itsasontzia kontrolatzen jarrai dezakezu. Bonding esaten zaio horri”. Proiektua garatzen ari dira oraindik.

Oro har, hiru negozio-lerroetan finkatzea da erronka. Ingeniaritzan eta fabrikazioan, merkatu berriak zabaldu nahi dituzte, besteak beste; sektore fotovoltaikoarentzako teknologian sortutako bi startupak finkatu nahi dituzte, eta, itsasoko robotikan, nazioartekotzea sustatu eta software propioa garatu nahi dute. Brankak Erresuma Batuko Southampton udalerrian bulego bat zabaldu du, itsasoko robotikan dauden aukera komertzialak hautemateko.

Aurten, bi proiektu anbiziotsu ditu martxan. Tripulaziorik gabeko eta eguzki-energia bidezko hegazkin baten hornitzaile homologatuak dira Ameriketako enpresa batentzat: “Solar Impulse proiektuaren prototipoa eta teknologia erosi zituen, proiektu hori izan zen soilik eguzki-energia erabiliz hegazkin batek munduari bira ematea lortu zuena”. “Amerikarren proiektua sateliteekin lehiatzeko da”. Beste proiektua tripulaziorik gabeko 9 metroko itsasontzi bat da. “Lizitazio bat irabazi dugu Neom megaproiektuaren barruan, Saudi Arabian, Itsaso Gorrian itsasoko ikerketa zientifikoan jardungo duen USV bat eraikitzeko. Lizitazio horrek ateak zabaldu dizkigu tamaina horretako nazioarteko proiektuetan lehiatzeko”.

Eman izena startupen euskal sarean

Kontaiguzu nolakoa den zure startup-a: nortzuk zareten, zer egiten duzuen, zeintzuk diren zuen erronkak… 15 minutu baino ez dituzu behar. Baina probetxua aterako diozu segundo bakoitzari.

Bete inprimakia

Contenidos relacionados

26/07/2024

noticia

Wake Up! Albiste ekintzaile batzuk sarean

Euskadiko talentu ekintzaile guztia. Wake up! -ek komunikabide eta sareko blog desberdinek argitaratutako albisteen hautaketa txiki bat egunero partekatzen du Linkedinen: ideiak, proiektuak, negozioak, startupak, enpresak etab.

23/07/2024

noticia

Impact Week 2024 delakoak gizarte eta ingurumen inpaktua duten inbertsioen Europako erreferente bihurtuko du Bizkaia

Bilbon antolatuko da azaroaren 25etik 29ra bitartean Impact Week 2024 foro europarra, inpaktu sozialeko ekonomia jasangarrian inbertitzen duten eragile ekonomiko nagusiak bilduz, izan ere, merkatu honek 80.000 milioi euro mobilizatu zituen Europan 2022an

23/07/2024

noticia

Solarcycle, bizikleta eta patinete elektrikoak kargatzeko eguzkiaren energia baliatzen duen enpresa

Duela zortzi hilabete sortu zen, eta Done Jakue bideko lehen karga-totema itxi berri du. Hori bizikleta elektrikoak jasotzen dituen ibilbide handienetakoa da, urtero, 30.000 zikloturista baino gehiago baititu.

21/07/2024

noticia

‘FOS Detection’ proiektuak lehen saria lortu du ‘Think Big 2024’ sarietan

UPV/EHUko Bizkaiko ikasleen artean espiritu ekintzailea sustatzea du helburu lehiaketak